SNS Historisch Centrum

 Contact       Disclamer     Facebook      Youtube

SNS Historisch Centrum Contact disclamer
Over ons About us Bankgebouw Geschiedenis vergaderruimte Virtuele Rondleiding

Liefdesscene uit de sponsorfilm die werd opgenomen in het voormalige SNS-filiaal aan de Burgwal. De heer met pet (Gertjan Prins) en de dame in rood (Gwen Mustamu) zijn zojuist betrapt door haar echtgenoot.

En zo veranderde het SNS-kantoor tijdens de pinksterdagen in een heuse filmset. "Het was precies wat we nodig hadden. Compleet met lift, balie, bureau's en stoelen. We hoefden niks zelf aan te slepen. Fantastisch."


Het 8mm-festival beleeft met zijn achtste editie een soort van jubileum, vindt Van Santen, initiatiefnemer samen met Gwen Mustamu, Daan Jilesen, Frank Huser, Bas Nijhof, Roy Bergsma, Gertjan Prins en Marijke de Boer. "Het is het meest laagdrempelige festival van Nederland, zonder entreeprijzen, maar met een schat aan nieuwe 8mm-films, die speciaal voor dit festival zijn gemaakt. Het is voor ingewijden en nieuwkomers een bijzondere ervaring", prijst hij zijn eigen waar als een volleerd koopman aan. "Het geratel van de projector, de sfeervolle verlichting en het feit dat de films doorgaans buíten worden vertoond zorgt voor een bijzonder sfeer en ambiance. 8mm is een eigenaardig fenomeen: De meeste filmmakers zijn jonger dan dertig, terwijl het medium door zestigplussers met nostalgie wordt bekeken. Dat maakt het festival toegankelijk voor vrijwel iedereen."


Het festival is zoals altijd in 't Ukien, aan de Korteweg 4 en begint om 20.30 uur. Het sponsorfilmpje is na afloop te zien via YouTube

SNS-FILIAAL DECOR 8MM-SOAP

Olger Koopman, dinsdag 21 augustus 2012, de Stentor ©2012 Wegener Nieuwsmedia.

KAMPEN - Het 8mm-festival in Kampen drijft zonder cent subsi­die en is derhalve afhanke­lijk van sponsoren. Die wor­den steevast op een ludieke manier aangeprezen. Ze proberen er elk jaar weer iets bijzonders van te maken, de organisatoren van het 8mm Festival dat op 1 september plaats heeft in Kampen.

Met name het zogenaamde 'sponsorfilmpje' dat steevast in de pauzemomenten van het festival gedraaid wordt om de kosten te drukken. Geen simpel reclamefilmpje maar een weldoordacht script waarin alle sponsoren een rolletje krijgen. Vorig jaar was het een spannende detective, waarbij er ook 'slachtoffers' vielen in het inmiddels afgebrande bedrijf Meeneemmeubel in IJsselmuiden.

Dit jaar moest het een soap worden in de stijl van de Engelse comedy The Office. "Meer een mix tussen The Office en Goede Tijden Slechte Tijden", verbetert scriptschrijver, regisseur en acteur Martin-Jan van Santen. "Er wordt aan de lopende band bedrogen en gelogen, zoals dat in een echte soap hoort." Omdat het allemaal 'low budget' moet gebeuren was het nog wel even zoeken naar de juiste locatie. Wat dat betreft viel Van Santen met zijn neus in de boter. "Het Walkate Archief aan de Burgwal is een van onze sponsoren en laat nou net het naastgelegen SNS-kantoor leeg komen te staan. Dat mochten we wel gebruiken, maar niet langer dan drie dagen."